8 Martie

Am gasit pe net o scrisoare emotionanta. Din pacate nu ii stiu autorul dar va invit sa o parcurgeti:

 

Măicuţă dragă,

 

O nouă primăvară, un nou 8 Martie şi gândul meu de recunoştinţă se îndreaptă către tine.

Poate lumina să uite raza din care s-a născut? Poate, picătura sărată, smulsă din apa mării, să uite marea? Poate frunza să uite copacul care a zămislit-o? Pot eu să te uit pe tine, cea care m-ai făcut să exist, cea care mi-ai dăruit singurul bun ce nu are asemănare pe Pământ şi nici în Univers?

Tu eşti dragoste nesfârşită, abis la capătul căruia am găsit întotdeauna iertare, aceea care poate lua locul tuturor dar al cărei loc nu poate fi luat de nimeni, minune pe care Dumnezeu mi-a dăruit-o mie. În tine se împletesc: căldura şi zâmbetul, bunătatea şi iertarea, povaţa şi exemplul.

Nu există om care să fi dat mai mult şi să fi primit mai puţin decât tine, MAMĂ! Numai tu poţi dărui o viaţă pentru un singur sărut de recunoştinţă.

În adăpostul grijilor tale s-a zidit liniştea mea. Braţul tău mi-a fost acoperământ şi apărător de primejdii. Cântecul tău mi-a făcut somnul lin şi adânc. Cu vorbele tale am început să dau nume fiinţelor şi lucrurilor, zidind lumea din nou.

Tu te-ai bucurat când am făcut primii paşi şi tot tu te-ai întristat atunci când m-am rănit.  Ai sărutat rana şi rana s-a vindecat.

Cine, în afară de tine, poate săruta o rană şi rana să se vindece?

Ai plâns tu ca să nu plâng eu.

Ai răbdat tu ca să nu rabd eu.

Pentru mine ai  întotdeauna chipul luminat. Uneori  greşesc. Tu însă mă încurajezi şi ştiu că mă iubeşti chiar şi atunci când mă cerţi.

Pentru toate acestea şi pentru multe altele, ÎŢI MULŢUMESC!

Drumul meu în lume poate fi lung şi întortocheat dar drumul acesta are un început iar începutul a fost în braţele tale, MAMĂ.

Ştiu! Rămânem datori tuturor cu un gând, cu o privire, cu un zâmbet: vântului că ne-a cântat, frunzei că ne-a umbrit, prietenului că ne-a însoţit…

MAMEI însă, îi rămânem datori pentru toată strădania, pentru nopţile în care a privegheat la căpătâiul nostru, pentru rugăciunile ce le-a rostit pentru noi, îi rămânem datori pentru totul.

Cum să-ţi mulţumesc ţie, fiinţei care nu aşteaptă mulţumiri? Cum să te răsplătesc când tu nu aştepţi răsplată? Cum să-ţi întorc jertfa şi dragostea când jertfa şi dragostea sunt singurele lucruri care nu se pot întoarce? Eu sunt sărac în faţa bogăţiilor jertfelor tale.

Azi vin să-ţi mulţumesc că ai crezut în mine, că ai spus ce am avut nevoie să aud uneori în loc de ceea ce doream eu să aud, că ai fost întotdeauna acolo unde am avut nevoie de tine ca să-ţi împărtăşesc necazurile, să râd cu tine atunci când am fost fericită.

Te preţuiesc şi te iubesc chiar dacă nu reuşesc întotdeauna să mă ridic la înălţimea aşteptărilor tale.

MĂICUŢA mea, eu sunt cel mai bogat om din lume pentru că te am lângă mine. Îngăduie-mi să-ţi sărut mâinile şi fruntea, să-ti promit că nu te voi dezamăgi, să-ti urez ani mulţi cu sănătate alături de cei pentru care te-ai jertfit mereu.

Dumnezeu să-ţi ocrotească paşii, să-ţi răsplătească nespusa bunătate, să-ţi dea putere să mă creşti iar eu să-ţi rămân alături mereu,

Şi bucurie multa / Şi multă voie buna /Şi viaţă lungă, lungă, /Să ducem împreună, / Ca să mă vezi si mare,/  Cu rost la casa mea, /Căci eu voi fi nădejdea / Şi mângâierea ta.

 

             LA MULŢI ŞI FERICIŢI ANI!       Te sărută cu toată dragostea,                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                         al tău fiu

Lasă un răspuns

